بسم الله الرحمن الرحیم- هدف از خلقت انسان- دو امر است –عبودیت وپذیراش ربوبیت الهی- (هدایت الهی)- ونائل شدن به این دوامر خداوند منان برای جن وانس ازراه ازادی گذاشته است در ایدولوژی های دیگر- که غیر حق وغیر الهی است فرض کنیم مارکسیس- باید ازادی باشد که هرجا کشف شد بخشی ایراد دارد انرا بتوان تصحیح کرد وازادی تفکر بر ای کامل کردن ورفع نقص باید باشد وانهم از متد عقلانی باشد نمیشود قوانین فیزیک را از قوانین ادبیات استخراج کرد ونمیشود قوانین بخشی از فیزیک رابرای بخش دیگری از مسائل فیزیک بکاربرد ویاقوانین محدود بخشی از فیزیک حالت عام برای فیزیک داد ولو نام مدرنیسم ویا پست مدرنیسم به ان داد- انسان خلق شده است که شان ومنزلت بالائی بدست اورد-قدر- سرنوشتی که خداوندمنان برای انسان در نظر گرفته است این است که انسان قدری عظیم روبه بی نهایت پیدا کند-( به کتاب –کوثر قران – حضرت دانشمند نو اندیش حضرت حجت اسلام محسن قرائتی مراجعه فرمائید ) این درجات تنها توسط وحی الهی امکان پذیر است وبس- در حدیث طولانی- از پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسملم امده است- حضرت موسی علیه السلام به خداوند منان عرض کرد: خدایا مقام قربت راخواهانم –هدف خلقت- پاسخ امد قرب مندر دربیداری –شب زنده داری- شب قدر است شبی که فردا ی اش تورات نازل میشود که اتفاقا درشب قدر ماه رمضان بوده است یعنی دردستورات تورات است عرضه داشت: پرودرگارا رحمتت راخواستارم- پاسخ امد – رحمت من در ترحم بر مساکین درشب قدر است یعنی تمام احکام درشب قدر ارزش دوچندان پیدا میکنند شب تولد کتاب هدایت الهی است- گفت خدایا-جواز عبور از صراط میخواهم- پاسخ امد رمز عبور از صراط – صدقه درشب قدر است- عرض کرد: خدایا بهشت ونعمت های انرا می طلبم- پاسخ امد امد- دستیابی به ان در گروه تسبیح گفتن در شب قدر است—عرضه داشت پرودگار ا- خواهان نجات از اتش دوزخم- پاسخ امد—پاسخ امد-رمز نجات از دوزخ استغفار درشب قدر است-درپایان گفت خدایا رضای تو را می طلبم—پاسخ امد- کسی مشمول رضای من است که درشب قدر نماز بگذارد-حال مشخص میشود عمل به تورات چه میزان رزش دارد که قابل احسا نیست در اسلام شب قدر بیشا ز هزار ماه پاداش دارد ولی در فرمایشان حضرت رسول اکرم بخوبی روشن میشود بیشتر تفکر وعلم براینکه چراوحی تنها نجات بخش است بالاترین ارزش را دارد- از حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درحال احتضار سئوال کردن گرچه سخت است ولی بفرمائیدبرای شما بعداز رحلت چه کاری بکنیم فرمودندمرگ حق است ولی بیشتر تفکر کنید که من یتیم بودن هیچگونه حمایت چگونه به این قدرت رسیدم-تا توحید شما قوی شود-پس رابطه تشیع ودمکراسی مشخص شد- کسانی که توحید ناب ندارند ولو احکام انان مطابق دستوران ناب الهی باشد- مطابق صادقین صلواته الله علیهما باشد ارزشی ندارد بلکه مورد لعنت الهی است وکسانیکه احکام الهی انها مطابق قواغنین الهی نباشد توحید انان به شرک جلی وخفی وکبیر وصغیر دچار میشود وانهم ارزشی ندارد خودرا گول میزنند- این برداشت من یک بر داشت انقلابی نمی نامم زیرا جنبه سیاسی خاص پیداذ کند ولی تحول بسیارعظیمی است از این تحول عظیم تر انسان ندارد اشتی دادن اسلام با تحول عظیم معنا نمیدهد- بلکه اشتی دادن انسان با اسلام معنا میدهدکه درحال گذار از این مرحله هستیم . چه معنا میدهدکه ازدرون اسلام لیبرال دمکراسی غربی دربیاوریم جناب اقای مرحوم مهندس بازرگان بر ای انکه شاه مجبور کند ولو اندکی که شده ازادی به مردم ایران بدهد اندیشه های جناب اقای ابو الاعلی المودودی سنی که ایشان اسلام رادرک نکرده است واین تز راداشت بیان کرد-ادامه دارد